- 20 % na nezlevněné zboží pouze od pátku do neděle 18. - 20. 9. 2020!

Calvin Klein 

Pro značku Calvin Klein je typická nestárnoucí linie minimalismu, kterou jsou jednotlivé kolekce protkané již po mnoho let. Tento módní návrhář se přitom nebál kontroverzních reklamních kampaní, které si získaly svoji pozornost. Jaký je jeho celý příběh a jak se značka dostala do celosvětového povědomí?
„ Calvin Klein - minimalismus, který si zamilují obě pohlaví "
Historie
Začalo to s džíny
Současnost

Kdo za značkou stojí?

Calvin Klein se narodil 19. listopadu 1942 do rodiny maďarského emigranta. Zájem o módu se u něj začal projevovat již v útlém dětství. Když přišla na řadu volba střední školy, bez váhání zvolil návrhářský obor a následně pokračoval na Fashion Institute of Technology na Manhattanu.

Po ukončení studií se pět let věnoval navrhování oblečení do newyorských butiků. Díky své známosti s baronem von Gunzburg velmi brzy pronikl do života newyorské smetánky. Právě on si totiž od Calvina Kleina nechával navrhovat oblečení a zároveň jimi plnil šatníky i svých bohatých známých.

To ovšem Calvinu Kleinovi brzy přestalo stačit, a proto v roce 1968 založil společně se svým přítelem Barrym Schwartzem společnost pojmenovanou po něm - Calvin Klein. Zpočátku se specializoval výhradně na džínové oděvy, později však svoji kolekci rozšiřoval i o další kousky oblečení.

V New Yorku si otevřeli svůj první obchod, v němž představili kolekci dámských a pánských kabátů, která sklidila obrovský úspěch. Již rok poté se Calvin Klein objevuje na titulní stránce prestižního módního časopisu Vogue a svoji kolekci rozšiřuje o saka, spodní prádlo a sportovní oblečení.

Džíny, které způsobily skandál

Džíny od Calvina Kleina se těšily mimořádnému úspěchu. Již v prvním týdnu po uvedení na trh se jich 
prodalo 200 000.

Pravděpodobně tomu pomohla i provokativní reklama, na které byla zachycena herečka Brooke Shields. Ta se na plakátech ukázala pouze v tomto jediném kousku oblečení a celá grafika byla doplněna větou: „Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!“

Zajímá vás, co bylo na těchto džínách tak speciální? Vlastně vůbec nic. Byly navrženy tak, aby sedly ženám i mužům a charakteristický pro ně byl jednoduchý a minimalistický design. Pouze na zadní kapse se nacházelo typické logo.

Slavné osobnosti, provokativní reklamní kampaně

S touto značkou se pojí řada osobností, které se staly její tváří. V roce 1992 například kolekci spodního prádla předvedla modelka Kate Moss. Ta přitom svoji tvář propůjčila i pravděpodobně nejznámějšímu parfému této značky - Calvin Klein Obssesion.

Za zmínku také stojí jména jako Marky Mark, David Beckham, Natalia Vodianova Scarlett Johansson nebo švédský fotbalista Freddie Ljungberg. Reklamní kampaně byly obvykle velmi snadno zapamatovatelné, vyzývavé a mnohdy i provokativní.

Calvin Klein v současnosti

Calvin Klein na své značce tvrdě dřel. Postupem času kolekci stále rozšiřoval a na trhu se začaly objevovat i ikonické hodinky a již zmíněné parfémy. V roce 2005 se však rozhodl svoji značku prodat koncernu Phillips-VanHeusen.

V současné době se značka Calvin Klein těší stále velké oblibě. Její minimalistický design oblečení zkrátka milují muži i ženy po celém světě.

Galerie

Odebírejte náš newsletter

Nenechte si uniknout novinky a nejrůznější slevové akce.
Přihlaste se k odběru
Neltex CZ s.r.o.
Provozujeme 19 značkových kamenných prodejen po celé České republice a e-shop mode.cz s outletovou módou.
Heršpická 814/5a, 639 00 Brno
IČ: 03932770 DIČ: CZ03932770
Dotazník spokojenosti
Navštívili jste naši kamennou prodejnu? Podělte se s námi o vašem zážitku a vyplňte dotazník spokojenosti, který umožní zlepšovat kvalitu našich služeb.
Dotazník
Sociální sítě
Sledujte nás na sociálních sítích a nenechte si uniknout zajímavé akce a slevové kampaně.
© 2020 Neltex.cz
exitbullhornmagnifiercrossmenuchevron-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram