Kdo za značkou stojí?
Calvin Klein se narodil 19. listopadu 1942 do rodiny maďarského emigranta. Zájem o módu se u něj začal projevovat již v útlém dětství. Když přišla na řadu volba střední školy, bez váhání zvolil návrhářský obor a následně pokračoval na Fashion Institute of Technology na Manhattanu.
Po ukončení studií se pět let věnoval navrhování oblečení do newyorských butiků. Díky své známosti s baronem von Gunzburg velmi brzy pronikl do života newyorské smetánky. Právě on si totiž od Calvina Kleina nechával navrhovat oblečení a zároveň jimi plnil šatníky i svých bohatých známých.
To ovšem Calvinu Kleinovi brzy přestalo stačit, a proto v roce 1968 založil společně se svým přítelem Barrym Schwartzem společnost pojmenovanou po něm - Calvin Klein. Zpočátku se specializoval výhradně na džínové oděvy, později však svoji kolekci rozšiřoval i o další kousky oblečení.
V New Yorku si otevřeli svůj první obchod, v němž představili kolekci dámských a pánských kabátů, která sklidila obrovský úspěch. Již rok poté se Calvin Klein objevuje na titulní stránce prestižního módního časopisu Vogue a svoji kolekci rozšiřuje o saka, spodní prádlo a sportovní oblečení.
Džíny, které způsobily skandál
Džíny od Calvina Kleina se těšily mimořádnému úspěchu. Již v prvním týdnu po uvedení na trh se jich
prodalo 200 000.
Pravděpodobně tomu pomohla i provokativní reklama, na které byla zachycena herečka Brooke Shields. Ta se na plakátech ukázala pouze v tomto jediném kousku oblečení a celá grafika byla doplněna větou: „Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!“
Zajímá vás, co bylo na těchto džínách tak speciální? Vlastně vůbec nic. Byly navrženy tak, aby sedly ženám i mužům a charakteristický pro ně byl jednoduchý a minimalistický design. Pouze na zadní kapse se nacházelo typické logo.
Slavné osobnosti, provokativní reklamní kampaně
S touto značkou se pojí řada osobností, které se staly její tváří. V roce 1992 například kolekci spodního prádla předvedla modelka Kate Moss. Ta přitom svoji tvář propůjčila i pravděpodobně nejznámějšímu parfému této značky - Calvin Klein Obssesion.
Za zmínku také stojí jména jako Marky Mark, David Beckham, Natalia Vodianova Scarlett Johansson nebo švédský fotbalista Freddie Ljungberg. Reklamní kampaně byly obvykle velmi snadno zapamatovatelné, vyzývavé a mnohdy i provokativní.
Calvin Klein v současnosti
Calvin Klein na své značce tvrdě dřel. Postupem času kolekci stále rozšiřoval a na trhu se začaly objevovat i ikonické hodinky a již zmíněné parfémy. V roce 2005 se však rozhodl svoji značku prodat koncernu Phillips-VanHeusen.
V současné době se značka Calvin Klein těší stále velké oblibě. Její minimalistický design oblečení zkrátka milují muži i ženy po celém světě.